دیجیتال مارکتینگ چیست؟
با توجه به میزان دسترسی امروز مردم به اینترنت، اگر به شما بگویم تعداد افرادی که هر روز آنلاین میشوند بیشتر از تصور شماست و روز به روز هم به آن اضافه میشود، باور میکنید؟
در واقع، طبق تحقیقات جهانی، استفاده “ثابت” از اینترنت در میان بزرگسالان فقط در سه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است. این افزایش استفاده از اینترنت باعث شده که نوع خرید مردم نیز از خریدهای فیزیکی و حضوری به خرید آنلاین تغییر کند.
در این میان این بازاریابی بوده است که در هر دو نوع خرید ارتباط شما را با مخاطبان و مشتریان حفظ کرده است و راهی برای فروش بیشتر شما بوده است. امروزه مفهوم بازاریابی با قدیم فرق کرده است و بستری به اسم اینترنت محلی است که کسب و کارها به دنبال فروش و معرفی برند خود هستند.
دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال به هر شکلی از بازاریابی که به صورت آنلاین انجام میشود، گفته میشود.
در بسیاری از شرکتها و سازمان، دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک روش واقعاً موثر برای جذب، تعامل و همچنین فروش آنلاین، استفاده میشود. اما هستند کسانی که هنوز هم سوالات زیادی در مورد بازاریابی دیجیتال دارند و دوست دارند تا بیشتر درباره این مفهوم بدانند. بنابراین، تصمیم گرفتیم به سؤال تمام آنها پاسخ دهیم. بنابراین، تعریف دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ شامل تمام فعالیتهای بازاریابی میشود که از طریق بستری به نام اینترنت صورت میپذیرد. مشاغل از کانالهای دیجیتال مانند موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، ایمیل و سایر وبسایتها برای ارتباط با مشتریان فعلی و احتمالی خود استفاده میکنند.
یک دیجیتال مارکتر ممکن است بگوید که دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی درونگرا مفاهیم یکسانی دارند، اما در اصل تفاوتهای جزئی در این دو وجود دارد.
نقش دیجیتال مارکتینگ در شرکتها چیست؟
بازاریابی سنتی معمولا به این صورت است که تبلیغات به صورت چاپی، ارتباط تلفنی با مشتریان یا به صورت فیزیکی و حضوری انجام میشود، اما نقطه مقابل آن بازاریابی دیجیتال کاملا به صورت آنلاین و الکترونیکی رخ میدهد. این بدان معناست که شرکتها و برندها امکانات بسیار بیشتری برای دسترسی به مشتریان بیشتر از جمله ایمیل، ویدئو، شبکههای اجتماعی و موتورهای جستجو در اختیار دارند.
در تمام مراحل دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) آگاهی از برند حرف اول و آخر را میزند و یک اصل به شمار میآید. در دنیای آنلاین امروز، تمام کسب و کارها وبسایت دارند و داشتن وبسایت را از واجبات کسب و کار خود میدانند. حتی اگر وبسایت نداشته باشند، سعی میکنند تا در شبکههای اجتماعی یا دیگر کانالها حضور پررنگی داشته باشند. محتوای دیجیتال و بازاریابی آن به قدری در میان کسب و کارها رایج است که اکنون مصرف کنندگان از کسب و کارها انتظار دارند تا یکی از ابزارها دیجیتال را در اختیار داشته باشند و بسیاری از کسب و کارها این ابزارها را راهی برای جلب اعتماد مشتری میدانند.
اگر بخواهیم به صورت خلاصه در مورد اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای شرکتها بگوییم، به عنوان یک مالک کسب و کار برای اینکه در بازار و در میان رقبا بتوانید خود را برجستهتر کنید، باید در پروسه استخدام خود به افراد ماهر در دیجیتال مارکتینگ اهمیت دهید و از ترفندها و علم دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار خود استفاده کنید.
با اینکه بازاریابی دیجیتال روشها و استراتژیهای بسیاری برای انجام پیش روی شما قرار داده است، اما با این حال میتوانید خلاقیت به خرج دهید و سراغ روشهای نوین و همچنین مواردی بروید که باقی کسب و کارها از آن نتیجه گرفتند. با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، میتوانید از ابزارهایی مانند داشبورد تجزیه و تحلیل برای نظارت بر موفقیت و بازگشت سرمایه در کمپینهای خود استفاده کنید و بیشتر از آنچه میتوانید با یک محتوای تبلیغاتی سنتی – مانند بیلبورد یا تبلیغ چاپی به دست آورید، بهره ببرید.
تعریف هر کسب و کار از دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ به استفاده از تاکتیکها و کانالهای دیجیتالی متعدد برای ارتباط با مشتریانی که بیشتر اوقات خود را در بستر آنلاین میگذرانند، تعریف میشود. از خود وبسایت گرفته تا تمام کانالهای آنلاین یک کسب و کار – تبلیغات دیجیتال، بازاریابی از طریق ایمیل، بروشورهای آنلاین و موارد دیگر – تاکتیکهای بسیاری برای انجام وجود دارد که همه آنها زیر چتر “دیجیتال مارکتینگ” قرار میگیرند.
بهترین بازاریابهای دیجیتال به خوبی روی آنچه میخواهند در کمپینهای دیجیتال انجام دهند و اهدافی که قرار است با مارکتینگ به آن برسند، واقف هستند. دیجیتال مارکترها بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود، میتوانند از طریق کانالهای رایگان و پولی که در اختیار دارند، اهداف خود را عملی کنند.
به عنوان مثال یک بازاریاب محتوایی در تیم دیجیتال مارکتینگ میتواند سراغ تهیه محتواهایی برای وبلاگ برود، که ثابت شده این کار در سالهای اخیر بیشترین میزان جذب مخاطب را داشته است. دیجیتال مارکترها در شبکههای اجتماعی ممکن است سراغ تهیه پستهایی برای پیج کسب و کارها بروند، حتی برای تبلیغات در این پلتفرمها نیز محتوا آماده کنند و در نهایت با انتشار محتوا به ارتقا پستهای وبلاگ کمک کند. مارکترها در بخش ایمیل مارکتینک کمپینهای ایمیلی تدوین و اجرا کنند و در آن کمپین از محصول و یا پروموشنهای جدید به کاربران میگویند.
انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
بازاریابی محتوا
بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی
پرداخت به ازای کلیک (PPC)
افیلیت مارکتینگ
تبلیغات نیتیو
اتوماسیون بازاریابی و فروش
ایمیل مارکتینگ
بازاریابی آنلاین
بازاریابی درونگرا
محتوای حمایت شده یا دارای اسپانسر
در ادامه خلاصهای از رایجترین روشهای بازاریابی دیجیتال و کانالهای درگیر در این پروسه خواهیم گفت.
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
کل آنچه در سئو و یا بهینه سازی موتورهای جستجو انجام میشود برای “رتبه بندی” بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو است و در نتیجه میزان بازدید ارگانیک (یا رایگان) وبسایت شما افزایش مییابد. کانالهایی که از سئو بهرهمند میشوند شامل وبسایتها، وبلاگها و اینفوگرافیکها میشوند.
برای اینکه رتبه وبسایت خود را افزایش دهید، چندین روش وجود دارد که همه در پروسه سئو قرار میگیرند. این روشها شامل موارد زیر میشود:
سئو داخلی یا On-page: این روش سئو به طور خاص بر روی تمام محتواهای وبسایت در تمام صفحات انجام میشود. با تحقیق روی کلمات کلیدی و میزان جستجوی آنها، میتوانید به سؤالات خوانندگان پاسخ دهید و در صفحه نتایج جستجو (SERP)، رتبه بالاتری داشته باشید.
سئو خارجی یا Off-page: این نوع سئو بر روی کلیه فعالیتهایی تمرکز دارد که به جستجوهای خارج از سایت مربوط میشود. “چه چیزهایی خارج از وبسایت میتواند بر روی سئوی آن تأثیر بگذارد؟” این سؤالی است که به عنوان یک مدیر کسب و کار ممکن است بپرسید و پاسخ آن میتواند لینک سازی خارجی یا همان بک لینک باشد. میزان لینکی که میتوانید از منتشر کنندگان محتوا دریافت کنید و “آتوریتی” وبسایتهای منتشر کننده محتوا، میتواند بر میزان رتبه بندی شما بر روی کلمات کلیدی مهم تأثیر بگذارد. در این روش میتوانید محتواهای جذابی تولید کنید و وبسایتهای ناشر را به سمت محتوای خود جذب کنید تا بتوانید بک لینکهایی رایگانی به دست آوردید که تمام آنها برای رتبه گرفتن و سئوی وبسایت شما مفید هستند.
سئو تکنیکال یا فنی: این نوع سئو بر روی باطن وبسایت شما و نحوه کدگذاری صفحات شما متمرکز است. فشرده سازی تصاویر، دادههای ساختار یافته و بهینه سازی فایل CSS همه اشکالات فنی هستند که میتوانند سرعت بارگذاری وبسایت شما را افزایش دهند و این موضوع مهمترین فاکتور در رتبه گرفتن وبسایت شما در نتایج جستجو به شمار میآید
بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی
این روش باعث افزایش آگاهی از برند و همچنین ترویج محتوای شما در شبکههای اجتماعی میشود، تا با کمک آن ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید و در نهایت لید را افزایش دهید. کانالهایی که میتوانید در بازاریابی شبکههای اجتماعی استفاده کنید شامل موارد زیر میشود:
فیسبوک
توییتر
لینکدین
اینستاگرام
اسنپ چت
پینترست
پرداخت به ازای کلیک (PPC)
PPC روشی برای هدایت ترافیک به وبسایت به ازای مبلغی است که بابت هر بار کلیک روی تبلیغ شما پرداخت میشود. یکی از رایجترین روشها در این روش بازاریابی دیجیتال، گوگل ادز است که به شما این امکان را میدهد که در صفحات ابتدایی نتایج جستجو تبلیغ خود را قرار دهید و به این ترتیب هدایت به سمت وبسایت را به ازای هر کلیک و پرداخت هزینه افزایش دهید. کانالهای دیگری که میتوانید در PPC استفاده کنید عبارتاند از:
تبلیغات پولی در فیسبوک: در این روش، کاربران میتوانند ویدیو، پست تصویری یا نمایش اسلایدی، را منتشر کنند که فیسبوک آن را به فیدهای خبری افرادی قرار میدهد که محتوای آن و مخاطبان آن با محتوا و نوع مخاطبان شما همخوانی دارد و در یک راستا است.
کمپینهای تبلیغاتی توییتر: در این روش، برای قرار گرفتن محتوا در بالای فید توییتها هزینه پرداخت میشود و محتوای شما به مخاطبان بیشتری نشان داده میشود و همچنین میتوانید سراغ تبلیغاتی بروید که پروفایل شما به مخاطبان نشان داده شود. همه اینها به هدف خاصی که شما از اجرای کمپین دارید مربوط میشود. این هدف میتواند ترافیک وبسایت، افزایش دنبال کنندگان در توییتر، اینگیجمنت بیشتر با حساب کاربری و حتی افزایش میزان دانلود اپلیکیشن باشد.
تبلیغات در لینکدین: در این روش، کاربران میتوانند با توجه به صنعت و پیشینه خود، هزینه کنند تا مستقیماً به کاربران خاص در لینکدین پیام ارسال کنند.
افیلیت مارکتینگ
این نوعی تبلیغات مبتنی بر عملکرد است که در آن برای فروش محصولات یا خدمات شخص دیگری در وبسایت خود کمیسیون دریافت میکنید. کانالهای بازاریابی وابسته به این روش شامل موارد زیر میشود:
قرار دادن ویدیوی تبلیغاتی در یوتیوب و کسب درآمد از آن.
اشتراک گذاری لینک افیلیت از حساب شبکههای اجتماعی و یا وبسایت خود.
تبلیغات نیتیو (Native)
تبلیغات نیتیو به تبلیغاتی اطلاق میشود که در درجه اول از طریق محتوا هدایت میشود و در کنار سایر مطالب غیر پرداختی در یک پلتفرم نمایش داده میشود. کسب و کارها در هر قسمت از وبسایت خود این تبلیغات را منتشر میکنند و معمولا پلتفرمهایی برای اینگونه تبلیغات وجود دارد.
اتوماسیون بازاریابی فروش
اتوماسیون بازاریابی به نرم افزاری گفته میشود که در خدمت خودکار سازی عملیات کلی بازاریابی شما است. بسیاری از بخشهای بازاریابی میتوانند کارهای تکراری را تا به امروز به صورت دستی انجام میدادند، خودکار کنند، مانند:
ارسال ایمیل خبرنامه: اتوماسیون ایمیل تنها امکان ارسال اتوماسیون ایمیل خبرنامه را به شما نمیدهد. همچنین به شما این امکان را میدهد تا لیست مخاطبان خود را کوچکتر و بزرگتر کنید، بنابراین خبرنامه شما تنها برای افرادی خاص ارسال میشود.
زمان بندی ارسال پست در شبکههای اجتماعی: اگر میخواهید کسب و کار خود را در شبکههای اجتماعی برجسته کنید، باید به صورت مداوم پست منتشر کنید. این موضوع باعث میشود که ارسال دستی پست در شبکهها کمی سخت شود. ابزارهای برنامه ریزی شبکههای اجتماعی محتوای شما در شبکههای اجتماعی منتشر میکنند، بنابراین میتوانید زمان بیشتری را با تمرکز بر استراتژی محتوا صرف کنید.
چرخه افزایش لید: افزایش لید و تبدیل آن به مشتری، میتواند یک روند طولانی باشد. شما میتوانید با ارسال نامههای الکترونیکی خاص و محتوای خاص، هنگامی که هدف خاصی برای خود تعیین میکنید، این فرآیند را خودکار کنید.
ردیابی و گزارش کمپین: کمپینهای بازاریابی در هر شرکت ممکن است تعداد بالایی داشته باشند و شامل ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا، سئو صفحات وب، تماسهای تلفنی و موارد دیگر باشند. اتوماسیون بازاریابی میتواند به شما کمک کند هر آنچه را که انجام میدهید، بر اساس کمپین مرتب کنید و سپس عملکرد آن کمپین را براساس پیشرفتی که همه این مؤلفهها در طول زمان به دست میآورند، ردیابی کنید.
بازاریابی آنلاین
بازاریابی آنلاین عملی است که میتوانید با استفاده از نشریات دیجیتال، وبلاگها و سایر وبسایتهای مبتنی بر محتوا، انجام دهید. این روش تقریباً شبیه بازاریابی سنتی است، اما در فضای آنلاین صورت میپذیرد. کانالهایی که میتوانید در بازاریابی آنلاین خود استفاده کنید عبارتاند از:
ارتباط خبرنگاران از طریق شبکههای اجتماعی: به عنوان مثال گفتگو با خبرنگاران در توییتر یک روش عالی برای ایجاد ارتباط با مطبوعات است که این فرصت را برای شما فراهم میکند که ارتباط شرکت خود با رسانهها را حفظ کنید.
نظرات آنلاین درباره شرکت شما: وقتی فردی به صورت آنلاین درباره شرکت و کسب و کار شما نظر بدهد، چه این نظر خوب باشد و جه بد، حرفهای نیست که به آن پاسخ ندهید. برعکس، پاسخگوییهای شما باعث میشود که برند شما انسانیتر به نظر برسد و با پاسخ دادن اعتبار خود را حفظ و افزایش دهید.
کامنتهای دارای اینگیجمنت بالا بر روی وبسایت یا وبلاگ: همان کاری که شما در شبکههای اجتماعی برای پاسخ دادن به نظرات در پیش میگیرید، باید در مورد نظرات وبسایت و وبلاگ نیز انجام دهید و به این ترتیب میزان تعامل کاربر با وبسایت خود را افزایش دهید.
بازاریابی درونگرا
بازاریابی درونگرا به یک روش بازاریابی اشاره دارد که در آن شما در هر مرحله از سفر خریدار مشتری مشتاق را جذب میکنید و با او تعامل خواهید داشت. شما میتوانید از هر روش بازاریابی دیجیتال ذکر شده در بالا، در طول یک استراتژی بازاریابی درونگرا استفاده کنید تا تجربه مشتری را به بهترین تجربه تبدیل کنید. در اینجا چند نمونه کلاسیک از بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی سنتی آورده شده است:
وبلاگ نویسی در مقابل تبلیغات پاپ آپ
بازاریابی ویدیویی در مقابل تبلیغات تجاری
ارسال ایمیل برای مخاطبان خاص به جای ارسال ایمیل اسپم
تیم دیجیتال مارکتینگ
همانطور که در مسیر شغلی مدیر مارکتینگ آمده است، استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ در هر شرکتی از واجبات است. آنها وظیفه آگاهی از برند و افزایش لید از طریق همه کانالهای دیجیتالی – چه رایگان و چه پولی – را در اختیار دارند که این کانالها شامل شبکههای اجتماعی، وبسایت خود شرکت، رتبه بندی در موتورهای جستجو، ایمیل، تبلیغات کلیکی و وبلاگ شرکت میشود.
دیجیتال مارکترها معمولا روی یک شاخص کلیدی عملکرد (KPI) متفاوت برای هر کانال تمرکز میکنند تا بتوانند عملکرد شرکت را به درستی برای هر شاخص اندازه گیری کنند. به عنوان مثال شاخص کلیدی عملکرد (KPI) یک بازاریاب دیجیتال که مسئول سئو است، “ترافیک ارگانیک” وبسایت است – که این میزان با توجه به میزان بازدیدکنندگان وبسایت که از طریق نتایج جستجوی گوگل به وبسایت هدایت میشود، محاسبه میشود.
بازاریابی دیجیتال امروزه بسیار گسترده انجام میشود. در شرکتهای کوچک، یک متخصص ممکن است همزمان تمام کارهای دیجیتال مارکتینگ را انجام دهد. در شرکتهای بزرگتر، اهداف دیجیتال مارکتینگ بر دوش افراد متخصص در هر بخش است که هر کدام KPI مخصوص به خود را دارند. در تیم دیجیتال مارکتینگ استخدام مدیر دیجیتال مارکتینگ از اصلیترین کارها است تا این فرد بتواند تیم را برای رسیدن به اهداف بازاریابی هدایت کند.
در اینجا چند نمونه از این متخصصان آورده شده است:
مدیر سئو
KPI اصلی: ترافیک ارگانیک
طبق آنچه در مسیر شغلی سئو آمده است، مدیران سئو کسب و کار را در گوگل رتبه بندی میکنند. این افراد در تیم بازاریابی با استفاده از روشهای مختلف به بهینه سازی وبسایت در موتورهای جستجو میپردازند، که این شخص ممکن است مستقیماً با تولیدکنندگان محتوا کار کند تا اطمینان حاصل کند که محتوای تولید شده آنها در گوگل به خوبی نتیجه خواهد گرفت – حتی اگر شرکت این محتوا را در شبکههای اجتماعی نیز ارسال کند.
متخصص بازاریابی محتوا
KPI اصلی: زمان حضور کاربر در صفحه، بازدید کلی وبلاگ، مشترکان کانال یوتیوب
متخصصان بازاریابی محتوا افرادی هستند که محتواهای مناسب تولید میکنند. آنها مرتباً تقویم وبلاگ نویسی شرکت را ردیابی میکنند و به یک استراتژی محتوایی که شامل ویدیو نیز باشد، برای شرکت تدوین میکنند. این متخصصان غالباً با افراد در بخشهای دیگر کار میکنند تا اطمینان حاصل کنند که محصولات و کمپینهای راه اندازی شده با محتوای تبلیغاتی در هر کانال دیجیتال همخوانی داشته باشد.
مدیر شبکههای اجتماعی
KPI اصلی: افزایش تعداد دنبال کننده، ایمپرشن، اشتراک گذاری محتوا و پروفایل
نقش مدیر شبکههای اجتماعی از عنوان آسان آن قابل حدس است، اما اینکه کدام شبکههای اجتماعی را برای شرکت مدیریت میکنند، به نوع صنعت بستگی دارد. آنها برنامه ارسال پست در شبکههای اجتماعی شرکت را تدوین میکنند. این کارمند همچنین ممکن است با متخصص بازاریابی محتوا همکاری کند تا در مورد استراتژی محتوا در شبکههای اجتماعی به یک جمع بندی برسند.
(توجه: در میان KPIهای بالا، ایمپرشن “impressions” به دفعات نمایش پستهای پیج در فید کاربر اطلاق میشود.)
هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی
KPI اصلی: نرخ باز کردن ایمیل، نرخ کلیک کمپین و نرخ تبدیل
هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی و فروش این امکان را به کل تیم بازاریابی میدهد تا رفتار مشتریان خود را درک کنند و با استفاده از ابزارهای اتوماسیون رشد کسب و کار و کمپینها را بسنجند. از آنجایی که بسیاری از فعالیتهای بازاریابی توضیح داده شده در بالا ممکن است جدا از یکدیگر انجام شوند، به همین دلیل بسیار مهم است که فردی تمام فعالیتهای بازاریابی را دریابی کند.
بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی دیجیتال
در ظاهر، این دو شبیه به نظر میرسند: هر دو در درجه اول به صورت آنلاین رخ میدهند و هر دو بر روی ایجاد محتوای دیجیتالی برای مصرف مردم تمرکز دارند. پس چه تفاوتی دارند؟
اصطلاح “بازاریابی دیجیتال” تفاوتی بین تاکتیکهای فشار و کشش بازاریابی (یا آنچه اکنون ممکن است از آن به عنوان روشهای “درونگرا” و “برونگرا” یاد کنیم) فرقی نمیگذارد. هر دو هنوز هم میتوانند زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار بگیرند.
تاکتیکهای برونگرا در دیجیتال مارکتینگ، یک پیام بازاریابی را مستقیماً در مقابل تعداد بیشتری از افراد در فضای آنلاین قرار میدهد – صرف نظر از این که این موضوع مرتبط باشد یا مورد استقبال قرار گیرد. به عنوان مثال، تبلیغات بنری جذاب که در بالای بسیاری از وبسایتها مشاهده میکنید، سعی دارند تا کالا را به همه افراد نشان دهند که شامل افرادی نیز میشود که به آن کالا نیاز ندارند.
از طرف دیگر، بازاریابهایی که از تاکتیکهای درونگرا دیجیتال استفاده میکنند، از محتوای آنلاین برای جذب مشتریان هدف خود به وبسایتهای خود استفاده میکنند. یکی از سادهترین و در عین حال قدرتمندترین داراییهای بازاریابی دیجیتال درونگرا، وبلاگ است که نیاز مشتری را به طور کاملا حرفهای برطرف میکند.
آیا بازاریابی دیجیتال برای همه مشاغل مفید است؟
بازاریابی دیجیتال میتواند برای هر کسب و کاری در هر صنعت مفید باشد. صرف نظر از آنچه شرکت شما میفروشد، بازاریابی دیجیتال میتواند با شناسایی پرسونای خریداران و شناسایی نیازهای مخاطبان به شما در تولید محتوای ارزشمند کمک کند. با این حال، این بدان معنا نیست که همه مشاغل باید استراتژی بازاریابی دیجیتال را به یک شیوه اجرا کنند.
بازاریابی دیجیتال B2B
اگر شرکت شما (B2B) است، احتمالاً فعالیت شما در زمینه بازاریابی دیجیتال حول افزایش تبدیل آنلاین متمرکز است و هدف نهایی این است که کسی با یک فروشنده صحبت کند. به همین دلیل، نقش استراتژی بازاریابی شما جذب و تبدیل باکیفیت از طریق وبسایت و پشتیبانی است.
بازاریابی دیجیتال B2C
اگر شرکت شما بر روی فروش تمرکز دارد و مخاطب آن مردم عادی است (B2C)، احتمالاً هدف شما از فعالیتهای بازاریابی دیجیتال جذب و هدایت افراد به وبسایت و مشتری شدن آنها بدون نیاز به مکالمه با بخش فروش است.
به همین دلیل، شما احتمالاً کمتر بر روی “معیارها” به معنای سنتی آنها تمرکز میکنید و بیشتر تمرکز خود را بر روی سفر مشتری میگذارید، یعنی از لحظهای که شخصی به وبسایت شما میآید، تا لحظه خرید او. در این حالت توضیحات محصول در وبسایت شما در رأس هر کاری قرار دارد و شما ممکن است نیاز به استفاده از CTA (دکمه دعوت به عمل) بسیار قوی و اثرگذار داشته باشید.
برای شرکتهای B2C، کانالهایی مانند اینستاگرام و پینترست اغلب میتوانند با ارزشتر از پلتفرمهایی مانند لینکدین باشند.
چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟
بازاریابی دیجیتال به شما کمک میکند با استفاده از روشهای سنتی مخاطبان بیشتری نسبت به آنچه میتوانستید داشته باشید به دست آورید و افرادی را که به احتمال زیاد محصول یا خدمات شما را خریداری میکنند، هدف قرار دهید. علاوه بر این، اغلب مقرون به صرفهتر از تبلیغات سنتی است و به شما این امکان را میدهد موفقیت را به صورت روزانه اندازه گیری کنید و بر روی اهداف خاصی تمرکز کنید.
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید: